Turquoise! The sacred Stone!

Tijdens mijn ondraaglijke pijnen, gaat het leven door, de zon komt elke dag weer op. leunend op de bank maak ik liggend op mijn laptop deze bewerkingen,waardoor ik mijn gevoel kan uiten. Mijn pijn zet ik eerst neer en dan zoek ik automatisch naar het positieve , iets dat mij kracht geeft, zoals de steen. De glasscherven, die mij eerst bleken te  pijnigen en uiteindelijk leiden naar de gezegde; “Scherven brengen geluk.”

De kleur Turquoise is mijn lievelings- kleur en ik raak steeds verliefd op deze prachtige steen, vooral in zijn ruwe vorm.

Heel toevallig, haha! blijkt deze steen heel goed voor bepaalde klachten, en laat ik die nu net ………

Turkoois is een sterk geneeskrachtige, zuiverende steen. Het brengt evenwicht: turkoois kan kalmerend werken en voor innerlijke rust zorgen en geeft vitaliteit bij uitputting. Het heeft een positieve werking op depressie, stemmingswisselingen, apathie en paniekaanvallen. Turkoois werkt inzichtgevend en laat zien dat je verantwoordelijk bent voor je eigen geluk en gaat hierdoor een slachtofferhouding en zelfdestructief gedrag tegen. Het bevordert creativiteit bij het oplossen van problemen, empathie en (romantische) liefde. Turkoois beschermt tegen negatieve energie, straling, invloeden en stoffen van buitenaf. Fysiek werkt de steen pijnstillend, krampopheffend, ontstekingsremmend en ontgiftend. Het ondersteunt de opname van voedingsstoffen en heeft een positieve werking op reuma, jicht, maag, de ogen, het immuunsysteem en virusinfecties.

History of Turquoise

Turquoise is a stone that has been prized for many years. The ancient Egyptians used turquoise in jewelry. Turquoise is greenish-blue or pale sky blue. The name means “Turkish stone” as it came to Europe by way of Turkey. Turquoise was mined more than 6,000 years ago in Sinai. The best turquoise comes from Iran, but not much is exported now. Much turquoise comes from Mexico and the United States today.

Healing properties of Turquoise

  • Neutralizes overacidity
  • Alleviates rheumatism, gout, stomach problems, viral infections
  • Increases growth, muscular strength
  • Alleviates pain, relaxes cramps
  • Contains anti-inflammatory and detoxifying effects
  • Application: should be worn on the solar plexus