Gewoon doen ! #autobiografie Sylvia Roording

Na de uitzending had ik een gesprek met Sidney. Hij wist dat ik door mijn extreme pijnen al maanden niet meer kon schilderen. Hij zei: “Syl! waarom ga je niet een boek schrijven?” Hij had het nog maar net uitgesproken en zijn vraag veranderde spontaan in een standpunt. Nee! zei hij stellig: “Jij gaat gewoon een boek schrijven!” Maar Sid, schrijven is niets voor mij!,”riep ik verbaasd. “Oh, maar dat kan jij wel!”antwoordde hij verrekt overtuigend.

Ik dacht even na en doordat ik omzettend allergisch ben voor een stelling, zoals, “ik kan dat niet!” werden al mijn hersencellen acuut misselijk en kwam mijn geweten in opstand tegen mijn onzekerheid. Ik reageerde direct en zei: “natuurlijk Sid! ik ga een boek schrijven. Natuurlijk kan ik dat!

Zo ben ik ook begonnen met schilderen! Ik had geen idee dat ik het kon. “Gewoon doen,” dacht ik. Ik begon met schilderen immers ook met een wit leeg doek, dus wat maakt het nu uit of ik nu een lege witte pagina op mijn laptop had staan! Ik ging van start en de gebeurtenissen kwamen vanzelf en vertaalde deze in woorden. Het eerste hoofdstuk wil ik alvast graag met jullie delen. Natuurlijk ben ik ontzettend nieuwsgierig wat jullie ervan vinden!! :-)))

KLIK HIER OM NAAR DE AUTOBIOGRAFIE TE GAAN